Šī mājas lapa izmanto sīkdatnes. Turpinot pārlūkot mūsu vietni, Jūs piekrītat mūsu sīkdatņu izmantošanas noteikumiem.

 


SIA Berner Latvia

Bieķensalas iela 21
LV-1004 Rīga
Latvija


Sporta masāža

Sporta masāža nav paredzēta tikai augstākās klases profesionāliem sportistiem. Dažas idejas, kā jums palīdzēt labi sadzīvot ar saviem muskuļiem.

Neatkarīgi no izvēlētā sporta vai fizisku aktivitāšu veida, jūsu ķermenis tiks pakļauts ievērojamai slodzei. Muskuļi tiks maksimāli noslogoti, lai kļūtu spēcīgāki – taču tas ir divpusējs process. Svarīga ir gan atpūta, gan labs uzturs, gan ātra reakcija uz savainojumu. Varat uzturēt savus muskuļus labā stāvoklī, pirms un pēc fiziskām aktivitātēm regulāri veicot sildošo masāžu ar eļļām.

Efektīva sporta masāža pamatojas uz tradicionālās masāžas paņēmieniem, kas sastāv no divām daļām: sagatavošanās masāžas un atjaunojošās masāžas, kas tiek veikta pēc dušas, kad esat gatavi atslābināties. Izmēģiniet šos masāžas paņēmienus pirms un pēc skriešanas, riteņbraukšanas vai dienas pārgājiena kalnos:

Pirms fiziskām aktivitātēm

Sagatavojiet muskuļus

Sagatavošanās masāžā ir jāveic muskuļu stimulēšana ar stingrām un ātrām berzējošām kustībām. Tas veicina asinsriti un sagatavo muskuļus fiziskām aktivitātēm, vienlaikus samazinot savainojumu risku.

1. darbība

Novietojiet labo kāju uz krēsla un ar apļveida kustībām masējiet ar eļļu, sākot no dibena un muguras apakšdaļas. Turpiniet masēt augšstilbu, apakšstilbu un līdz potītēm. Ar abu roku enerģiskām apļveida kustībām masējiet kāju, pamīšus mainot kustības virzienu.

2. darbība

Atgriezieties pie muguras apakšdaļas un ar labo roku viegli uzspiediet pa muguras apakšdaļu un dibenu, atdarinot mīklas mīcīšanas kustības. Turpiniet masēt augšstilba augšdaļu, tad aptverot apakšstilbu un uz leju līdz potītei. Atkārtojiet mīcošo kustību ar kreiso roku no augšstilba iekšpuses, pārejot uz augšstilba aizmuguri, apakšstilba aizmugurējo daļu un līdz Ahileja cīpslai.

3. darbība

Salieciet plaukstas kopā un viegli uzsitiet pa dibenu, turpinot kustību uz augšstilbu, apakšstilbu un nedaudz virs potītes.

Pēc tam atkārtojiet visu procedūru kreisajai kājai.

Katras kājas masāža prasīs dažas minūtes, taču tas būs tā vērts, lai vēl labāk sagatavotu ķermeni. Šo sagatavošanās masāžu varat veikt kādu laiku pirms treniņa, taču šādā gadījumā noteikti atkārtojiet vieglās uzspiešanas darbības tieši pirms treniņa uzsākšanas, lai no jauna stimulētu muskuļus. Ja skriesiet vai brauksiet ar velosipēdu, noteikti masējiet arī plecus un rokas, izmantojot tādu pašu tehniku un kustības, kādas lietojāt kāju masāžai.

Sildoša muskuļu masāža ar arnikas ekstraktu
Stimulējošs svaigums, ko sniedz maigs, caurspīdīgs dušas gēls

Pēc fiziskām aktivitātēm

Atsildīšanās

Pēc fiziskajām aktivitātēm jūsu muskuļiem ir nepieciešamas maigākas, lēnākas kustības, lai atbrīvotos no sasprindzinājuma un veicinātu asinsriti. Varat to darīt uzreiz pēc fiziskajām aktivitātēm vai pēc dušas, kad esat sasiluši un gatavi atslābināties. Pēc tam varat apsēsties un pilnībā atslābināties.

1. darbība

Vēlreiz sāciet masāžu ar ātrām berzējošām kustībām, taču šoreiz pie potītes, pārejot augšup uz apakšstilbu, pēc tam augšstilbu, dibenu un muguras apakšdaļu.

2. darbība

Ar vieglām mīcošām kustībām mazliet virs potītes lēni virzieties augšup līdz muguras apakšdaļai.

Esiet uzmanīgi! Ļoti noslogotie muskuļi pēc sporta nodarbībām var būt ļoti jūtīgi pret sāpēm. Masējiet ar vieglu spiedienu un uzmanieties, lai nesagādātu sāpes.

3. darbība

Lai pēc fiziskām aktivitātēm pilnībā atslābinātu muskuļus, vēlreiz atkārtojiet viegli berzējošo masāžu, sākot no potītēm, taču spiežot vēl mazāk. Masāžu noslēdzat ar gandrīz glāstošu kustību – pateicoties savam ķermenim par smago darbu.

Visbeidzot, atslābinieties.

Neaizmirstiet atkārtot arī plecu un roku masāžu pēc ķermeņa augšdaļas fiziskām aktivitātēm. Visbeidzot, nogulieties uz muguras uz paklāja vai citas mīkstas virsmas, un salieciet rokas kopā uz vēdera. Vairākas reizes ieelpojiet un izelpojiet, izmantojot diafragmu, un sajūtiet, kā rokas paceļas un nolaižas. Tas palīdz vēnu asinīm atplūst no kājām un veicina muskuļu atjaunošanos.

Lūdzu, ņemiet vērā: Ar minētajiem padomiem nav paredzēts aizvietot kvalificētu terapeitu medicīnisko masāžu, ja gūti savainojumi vai radušās būtiskas medicīniskas problēmas. Ja jums ir savainojums vai slimība, noteikti konsultējieties ar ārstu, pirms sākat jebkāda veida masāžu pat savai labsajūtai.

Vairāk interesējošu rakstu

Fiziskas aktivitātes dod labumu – par to nav nekādu šaubu.

Lai kā jūs justos, sākot fiziskas aktivitātes, jūsu vaigos atkal ieplūst sārtums, un sajūtat, ka dzīve tomēr ir ļoti laba.

Došanās pārgājienā jūs padara laimīgākus

Elpojiet, koncentrējieties, rezultāts!

Maybe it’s the simplest exercise there is – get out on your own two feet and run. Start slow and build up to what regulars call the ‘runner’s high’! Here are 6 tips to enjoy running even more

Mīliet skriešanu

Divi riteņi, bez motora

Pat pilsētas iedzīvotājiem riteņbraukšana ir reāla iespēja. Ja vēlaties trenēt sirdi un plaušas, taču bez lielas slodzes, kāpiet uz velosipēda un izbaudiet lēnāku kustību.

Kāpiet uz velosipēda!