Šī mājas lapa izmanto sīkdatnes. Turpinot pārlūkot mūsu vietni, Jūs piekrītat mūsu sīkdatņu izmantošanas noteikumiem.

 


SIA Berner Latvia

Bieķensalas iela 21
LV-1004 Rīga
Latvija


Došanās pārgājienā jūs padara laimīgākus

Pastaiga, ilgstošs pārgājiens (trekings), parasts pārgājiens, klaiņošana (trampings) – lai kā to dēvētu, došanās uz priekšu brīvā dabā sniedz savu īpašo gandarījumu. Dabā pavadītais laiks ļauj jums novērtēt apkārtējo pasauli. Atstājiet mašīnas un atveriet sevi maņu uztvertajai pasaulei, jūs dzirdēsiet vairāk skaņu, pamanīsiet dzīvās dabas visniecīgās kustības, jutīsiet vēja brāzmu vai lietu, baudīsiet debess plašumu vai skatu no virsotnes pēc galamērķa sasniegšanas.

Atstājiet visas mašīnas un ļaujieties pastaigas piedzīvojumam

Aktivitāte ir viens no galvenajiem laba noskaņojuma stimulētājiem, ja kādreiz esat piedalījušies treniņprogrammā, jums ir pazīstama "eiforija" pēc treniņa. Medicīniskie pētījumi apstiprina, ka depresija reaģē uz aktivitātēm — sevišķi labvēlīgu ietekmi rada fiziska slodze brīvā dabā. (Par pētījumiem vairāk lasiet šeit un šeit). Fiziskām aktivitātēm ir arī cilvēciskais faktors – biedriskums, pastaigu partneris, kolektīvs – tas viss mūsu dzīvē ienes to, ko bieži atņem mūsdienu darbam pakārtotā dzīve.

Atpūtiniet savas smadzenes

Nenovērtējiet par zemu to veselīgo efektu, ko jūsu prātam sniedz aiziešana uz laiku no drudžainās ikdienas. Dažiem cilvēkiem pastaigas laikā izdodas rast problēmu risinājumus vai justies daudz gatavākiem paveikt to, kas iepriekš šķita neiespējami. Tas nav kaut kas apzināts – izskatās, ka ķermeņa darbs dod smadzenēm laiku atpūtai, pārdomām un risinājumiem.

Ja dodaties pārgājienā brīvā dabā, 4 padomi tikai pozitīvas pieredzes gūšanai.

1. Dodieties ar kādu kopā

Pastaiga ar draugu vai mazā grupā divkāršo prieku – citi cilvēki var piedalīties maršruta plānošanā, lēmumu pieņemšanā un nepieciešamo darbu veikšanā, ja pārnakšņojat teltīs. Brīnišķīgas ainas kļūst vēl skaistākas, kad ir, ar ko padalīties, turklāt jāņem vērā arī drošība – būs kāds, kurš jums varēs sniegt palīdzību. Pēc pārgājiena, bet varbūt pēc vairākām nedēļām vai pat gadiem, jums būs, ar ko dalīties ar iespaidiem par piedzīvoto.

2. Plānojiet drošības pasākumus

Pārliecinieties, ka paņemsiet visus nepieciešamos drošības līdzekļus, ja nokļūsiet grūtā situācijā – mazu pirmās palīdzības komplektu, ūdeni, kalorijām bagātas uzkodas un ūdensnecaurlaidīgu plēvi. Pirms došanās ceļā informējiet citus par galamērķi un plānoto atgriešanās laiku – lai nepieciešamības gadījumā būtu iespējams ātri sacelt trauksmi. Pārbaudiet laika prognozi un esiet gatavi grozīt vai pat atcelt plānus, ja gaidāmi slikti laika apstākļi – varbūt atradīsiet īsāku vai vieglāku maršrutu, kas sniegs tādu pašu baudījumu. Dodieties ceļā agri, lai pārgājienam atvēlētu maksimāli daudz dienas gaismas, un varētu to izbaudīt bez steigas.

3. Cieniet dabu

Ja ejat pa marķētu taku, nenoejiet no tās. Šādi tiks samazināta mūsu gaitu kaitīgā ietekme uz dabu, un nejauši netiks sabradāti trauslie augi, iztraucēti uz zemes ligzdojošie putni un sagrautas dzīvnieku alas. Pirms aiziešanas vienmēr kārtīgi nodzēsiet ugunskuru ar ūdeni un zemi – sausā laikā vispār nekuriet tos. Meža ugunsgrēks ir viens no vispostošākajiem dzīvās dabas iznīcinātājiem, un daudzus izraisa nolaidīgi tūristi, kas ceļo ar teltīm vai dodas pārgājienā. Protams, savāciet aiz sevis atkritumus – neviens nevēlas redzēt dabu piemēslotu ar plastmasu. Jebkādi pārtikas atkritumi vai dabīgie produkti ir kārtīgi jāaprok.

4. Palutiniet sevi

Pastaiga pati par sevi ir bauda, taču mazs našķis noteikti palīdzēs ilgajā ceļā – šokolādes tāfelīte, kafijas tasīte, pat viskija malks, sēžot virsotnē un vērojot apbrīnojamo skatu – tas viss šo burvīgo brīdi padarīs vēl neaizmirstamāku. Palutiniet sevi arī dienas beigās – atsvaidzinieties un atpūtieties ar Weleda arnikas dušas gelu sportistiem, un sajūtiet, kā atslābst smeldzošie muskuļi.

Pārgājieni var piedāvāt vēl daudz ko citu, taču tas jāatklāj jums pašiem. Iepazīstiet vienkāršāko fizisko aktivitāšu veidu un baudiet rezultātu. Atrasties pie dabas un likt ķermenim strādāt – tas rada patiešām lielisku sajūtu.

Stimulējošs svaigums, ko sniedz maigs, caurspīdīgs dušas gēls
Sildoša muskuļu masāža ar arnikas ekstraktu

Vairāk interesējošu rakstu

Elpojiet, koncentrējieties, rezultāts!

Iespējams, tas ir visvienkāršākais fizisko aktivitāšu veids – dodieties ārā un skrieniet. Sāciet ar lēnu skriešanu un pakāpeniski sasniedziet stāvokli, ko lietpratēji sauc par "skrējēja eiforiju"! 6 padomi, kā gūt vēl lielāku baudījumu no skriešanas.

Mīliet skriešanu!

Divi riteņi, bez motora

Pat pilsētas iedzīvotājiem riteņbraukšana ir reāla iespēja. Ja vēlaties trenēt sirdi un plaušas, taču bez lielas slodzes, kāpiet uz velosipēda un izbaudiet lēnāku kustību.

Kāpiet uz velosipēda!

Pirms fiziskām aktivitātēm - sagatavojiet muskuļus

Sporta masāža nav paredzēta tikai augstākās klases profesionāliem sportistiem. Dažas idejas, kā jums palīdzēt labi sadzīvot ar saviem muskuļiem.

Parādiet muskuļiem mīlestību