Šī mājas lapa izmanto sīkdatnes. Turpinot pārlūkot mūsu vietni, Jūs piekrītat mūsu sīkdatņu izmantošanas noteikumiem.

 


SIA Berner Latvia

Bieķensalas iela 21
LV-1004 Rīga
Latvija


Mīliet skriešanu

No fiziskām aktivitātēm jūsu prāts iegūst tikpat daudz, cik ķermenis – sportisti piemin nokļūšanu meditācijas stāvokli, kad viss nostājas savās vietās, un viņi koncentrējas tikai uz veicamo darbību. Tā ir "zona", par kuru runā medaļu ieguvēji, taču tā ir pieejama ikvienam.

Kļūstiet aktīvi, esiet veseli

Aktīviem cilvēkiem ir veselīgāka sirds, spēcīgāki muskuļi, vieglāka iespēja uzturēt normālu svaru, viņiem ir mazāks risks saslimt ar daudzām kaitēm — no elpošanas orgānu slimībām līdz diabētam. Vēža sirdzēji apgalvo, ka fiziskas aktivitātes ir viens no būtiskākajiem faktoriem veselības uzturēšanā, un jebkurš, kurš ir pārcietis insultu, infarktu vai nopietnu ievainojumu, zina, ka kustēšanās ir viena no atveseļošanās atslēgām.

 

Protams, fiziskās aktivitātes ir jāplāno ar veselo saprātu – nekas labs nav gaidāms no mājās tupētāja pēkšņas pārvēršanās par maratonskrējēju, taču pakāpeniska aktivitāšu intensitātes palielināšana ik dienu var ātri padarīt par izturīgākiem un spēcīgākiem pat tos, kuri nekad agrāk nav mēģinājuši.

Dzimis skriešanai – būt veselam

Ja tieši skriešana jums ir vispievilcīgākā aktivitāte, daži ekspertu padomi, kā izvairīties no ievainojumiem un gūt maksimālu labumu no skriešanas.

Lietojiet labus apavus

Labi apavi nenozīmē modīgus zīmolus, taču tie, visticamāk, būs dārgi. Šis ieguldījums ir tā vērts, jo šādi apavi no triecieniem aizsargās ne tikai jūsu pēdas, bet arī ceļgalus, gūžu un muguru. Lūdziet padomu veikala speciālistam – lai viņi novēro jūsu gaitu un kustības, kad izmēģināt apavus. Klausieties, ko viņi saka – iespējams, viņi paši ir skrējēji. Jums ir jāatrod apavi, kas atbilst jūsu pašu biomehānikai, un jāpieraksta to iegādes laiks. Apavi ir jānomaina ar jauniem ik pēc vismaz 800 km.

Kustieties bez nekā lieka

Skriešana ir lieliska aktivitāte minimālisma cienītājiem – var nēsāt vecos šortus un skolas vesti vai treniņbikses un T-krekliņu ar septiņdesmito gadu rokzvaigznes attēlu. Kāda starpība? Galvenais, lai jūs justos ērti. Līdzi ņemiet tikai ūdens pudeli (pat īsā skrējienā vajadzēs uzņemt šķidrumu) Varat to nēsāt pie vidukļa, piestiprinot pie īpaši izstrādātas jostas. Ja sākat nopietni nodarboties ar skriešanu, iespējams, vēlēsieties nēsāt hronometru. Tas ir viss – izejiet ārā un skrieniet!

Stimulējošs svaigums, ko sniedz maigs, caurspīdīgs dušas gēls
Sildoša muskuļu masāža ar arnikas ekstraktu

Veiciet ierakstus žurnālā

Varbūt sāksiet ar mazumiņu, taču ieraksti žurnālā ļoti labi motivē. Cik tālu un cik bieži skrējāt pirmo dažu mēnešu laikā? Paskatieties, ko jūs tagad spējat! Savlaikus atzīmējiet datumus, kad notiks grupu skrējieni vai skrējieni, kuros vēlaties piedalīties, un saplānojiet treniņu režīmu, lai nodrošinātu labāko fizisko sagatavotību. Jums nav jābūt uzvarētājam, taču tiekšanās uz nosprausto mērķi ir lielisks veids, kā uzlabot savas iespējas.

Slodzi palieliniet lēnām un atpūtieties

Cenšoties palielināt izturību, esiet reālisti – eksperti iesaka nedēļā noskrieto attālumu palielināt ne vairāk par 10%. Ja tas ir pārāk daudz, nosakiet sev piemērotu tempu. Profesionāli sportisti zina, cik svarīga regulāro treniņu ciklā ir saprātīga atpūta – viena atpūtas diena palīdz muskuļiem atkopties un pat dod papildu enerģiju, atsākot treniņus.

Ieklausieties savā ķermenī

Jūsu ķermenis jums pateiks, kad pietiek – traumas sākas ar niecīgiem savainojumiem un, ja tos neuztversiet nopietni, tie izsitīs no treniņu ritma un radīs riska situācijas citur. Ja būsiet spiesti uz laiku pārtraukt treniņus, kompensējiet to ar mazas triecienslodzes alternatīvu, piemēram, peldēšanu vai velotrenažieri. Šādi varat saglabāt muskuļu tonusu un elastīgumu, vienlaikus saglabājot nepieciešamo svaru savainojuma ārstēšanas laikā.

Izbaudiet sava darba augļus

Fiziskas aktivitātes ļauj jums justies labi, un izbaudīt sava darba augļus. Pēc skriešanas jūsu organisms ir pozitīvas enerģijas pārpilns un pelnījis atpūtu. Pēc atsvaidzināšanās dušas, lietojot Weleda arnikas dušas gēlu sportistiem, varat pasēdēt, atpūsties, varbūt kaut ko ieēst un iedzert. Tas ir jūsu laiks, un jūs to esat nopelnījuši!

Vairāk interesējošu rakstu

Fiziskas aktivitātes dod labumu – par to nav nekādu šaubu.

Lai kā jūs justos, sākot fiziskas aktivitātes, jūsu vaigos atkal ieplūst sārtums, un sajūtat, ka dzīve tomēr ir ļoti laba.

Došanās pārgājienā jūs padara laimīgākus

Divi riteņi, bez motora

Pat pilsētas iedzīvotājiem riteņbraukšana ir reāla iespēja. Ja vēlaties trenēt sirdi un plaušas, taču bez lielas slodzes, kāpiet uz velosipēda un izbaudiet lēnāku kustību.

Kāpiet uz velosipēda!

Pirms fiziskām aktivitātēm - sagatavojiet muskuļus

Sporta masāža nav paredzēta tikai augstākās klases profesionāliem sportistiem. Dažas idejas, kā jums palīdzēt labi sadzīvot ar saviem muskuļiem.

Parādiet muskuļiem mīlestību